Tuesday, June 26, 2007

Un fragment

Am găsit - pe LiterNet - detalii despre autorii care au participat la European Borderlands - Festival de literatură; şi anume: „11 scriitori din 8 ţări au citit din operele lor: Mircea Dinescu, Filip Florian (România); Nicoleta Esinencu (Republica Moldova); Attila Bartis, György Dragoman (Ungaria); Vojislav Karanovic (Serbia); Alek Popov (Bulgaria); Tanja Maliarciuk (Ucraina); Ilma Rakusa (Elveţia), Monika Rinck şi Julia Schoch (Germania).”

Primul text pe care am început să-l citesc a fost Dumnezeu şi Vameşul (fragment din volumul de nuvele Apocrifele lui Lazăr, Editura Magvető, Budapesta, 2005), pentru că-mi place mult cum scrie Attila Bartis. Sper că se va traduce cât mai repede cartea asta. Şi se vor corecta greşelile [care-or fi]. Când am dat de Mă risc: nici măcar nu l-au văzut, am avut un mic frison şi n-am mai fost în stare să mă concentrez până la final. Dar voi reciti fragmentul, mă interesează subiectul: cum poţi să pleci de acasă, luând acasa cu tine, ştiind că nu o s-o mai revezi. [între timp, istoria s-a răzgândit, dar pe atunci plecarea era destul de definitivă.]

Ştiu că-i vorba de o greşeală foarte frecventă, dar tot nu-mi place. Cum nu-mi place nici nenorocitul de şi pus să evite cacofonii care nu există; de fapt, nu evită nimic. Dar asta-i altă poveste. În curând vor fi normă. So it goes.

Later edit: tot de pe LiterNet:

După debutul de la Bucureşti, festivalul s-a mutat la Iaşi (9 - 10 iunie 2007) şi Chişinău (12 iunie 2007), unde participanţilor din Bucureşti li s-au alăturat: Nichita Danilov (România); Iulian Ciocan, Dumitru Crudu, Vasile Gârneţ, Ghenadie Nicu (Republica Moldova).

6 comments:

Anonymous said...

Multumesc pt. linkuri, nu stiam ca exista textele in internet.

Exact acelasi fragment l-a citit Bartis si la tirgul din Leipzig :-)

... iar eu tocmai mi-am comandat cartea, in germana. O sa revin cu impresii :-)

white noise said...

Bine-ai revenit! ti-am simtit lipsa!
cat te invidiez pt carte!lectura placuta!
abia astept impresiile.

Anonymous said...

Multumesc, eu sint insa mereu prin zona, doar ca nu intotdeauna am ceva de spus :-)

Si iti multumesc mai ales ca nu ai renuntat la blog, nu stiu ce ma faceam :(

white noise said...

pai n-am renuntat la blog ca mi-as fi pierdut niste prieteni:-)
si blogu' m-ajuta sa citesc intr-un ritm mai serios. si m-ajuta sa ignor tv-ul.

Anonymous said...

Gata! Am infulecat "Apocrifele", vroiam sa le servesc incet, ca sa tina mai mult, dar n-a mers :-))

Sper sa iti placa si tie la fel de mult. Cele care se petrec in Romania (cam jumatate) imi sint mai apropiate, normal. Dar fiecare are cite o idee, cite o imagine etc. care te face sa tresari.

Sper sa fie tradusa in curind, de-abia astept ce spui despre ea.

Cum spuneam, eu am mai cumparat "Der Spaziergang" (Plimbarea) - primul lui roman aparut aici (prin 1995 cred), dar o sa-l pastrez pe mai incolo, cind mi se face dor :-)

Pe curind
aglaja

white noise said...

si eu sper ca se va traduce cat mai curand.

am citit un articol al Adrianei Babeti in care spunea ca vrea sa-l invite pe Attila Bartis la Timisoara. ce m-as bucura sa vina!