Wednesday, July 11, 2007

Poezia altfel

N-aveam de gând să scriu nimic azi, dar m-am răzgândit în momentul în care am descoperit că cineva a nimerit pe blogul meu căutând „florin iaru youtube”. Nu-i pe youtube, dar în schimb sunt alţii.
În primul rând, nu ştiu dacă aţi aflat, dar Oana Cătălina Ninu are blog şi acolo-s două video-poeme. Deocamdată-s doar două, eu sper că vor mai fi. Am pus şi eu unul la de pe bloguri [l-am ales datorită pisicului].
Pe blogul lui Gelu Vlaşin sunt mai multe de văzut/auzit. Pe lângă fotoreportaje, mai sunt şi destule videopoeme, dar mai mult de-atât, adică: versuri: gelu vlasin; voce: cristina cornea; muzica: viorel simionca. Eu am ales acest videopoem - tratat la psihiatrie (depresie 6), pentru că 6 e cifra mea norocoasă. În variantă audio sunt vreo şase-şapte.
Mi-a plăcut că pe blogul lui are şi un clip cu Komartin, care Komartin citeşte-n franceză aici [filmat pe 24 martie 2007, Salonul de Carte de la Paris. ICR a prezentat publicului parizian cinci tineri poeti romani; aşa zice explicaţia de pe youtube]. Tot de atunci: Dan Coman, Linda Maria Baros, Cosmin Perţa.
Cam astea-s noile descoperiri, pe lângă cele pe care deja le ştiam: musica & poezie (MP3) de pe site-ul Rodicăi Draghincescu şi înregistrările video ascunse sub numele de 3 minute de cultură.

Cristian Teodorescu se întreba zilele trecute de ce nu mai citim poezie?. Păi nu ştiu dacă nu mai citim, dar mă gândesc uneori că nişte lecturi bine făcute, nu din cele teatrale, i-ar putea face pe unii [de exemplu pe mine] să cumpere o carte de poezie.

Pentru toţi cei duşi cu poezia, o dedicaţie specială: The Impossible Dream.

2 comments:

Gelu Vlasin said...

multam fain pt prezentarea facuta ;)

white noise said...

pai mi-a facut placere:-)