Wednesday, December 19, 2007

Amestecate

De câteva zile răsfoiesc şi eu Cartea cu bunici, dar, cum ziua e tot mai mică, parcă nu am spor, indiferent ce-aş vrea să fac. N-am reuşit să scriu nimic despre două cărţi frumoase pe care le-am citit, mai întâi Gravură în mi bemol, de Cristian Robu-Corcan şi Submarinul iertat, o minunăţie scrisă de Ruxandra Cesereanu şi Andrei Codrescu. Până îmi revin eu în simţuri, citiţi aici o cronică despre insolita poveste publicată de Humanitas. Iar pe blogul Ruxandrei Cesereanu citiţi cum se termină povestea submarinului. Apoi citiţi un interviu frumos şi o cronică a lui Andrei Terian.

Bunicii
s-au lansat la Timişoara, într-o zi în care am avut multe de făcut. Şi am întârziat un pic la acea lansare, pentru că tvr-ul local a dat un interviu cu Andrei Terian, în care a povestit despre poezia milenaristă, a generaţiei 2000, cum vreţi să-i ziceţi. A povestit despre Club Literar şi Hyperliteratura, despre Noua literatură şi Pana mea. Şi, mai ales, a citit câteva poezii scrise de: Claudiu Komartin [Falia 3, din Circul domestic]; Dan Sociu[Cântec eXcesiv II], Dan Coman [din Ghinga, dar nu ştiu ce], T.S. Khasis [n-am reţinut volumul, nu l-am văzut niciodată]. Terian a fost acum o lună la Timişoara, unde a susţinut o conferinţă despre poezia milenaristă, dar în interviul ăsta a reuşit să spună maximum posibil, pentru un public mai larg, sper eu.

Am luat un taxi şi am ajuns numai bine la Joc Secund, unde n-a fost aşa multă lume cum credeam eu că va fi. Marius Chivu a povestit cum a apărut cartea, cum şi-a stricat relaţiile cu unii scriitori, pentru că i-a obligat să o cumpere, toţi banii urmând a fi donaţi unui orfelinat. Şi pe urmă, autorii prezenţi acolo ne-au citit ce au scris ei. Au citit frumos de tot: Adriana Babeţi, Ana Maria Sandu, Matei Florian, Robert Şerban, Radu Pavel Gheo şi Marius Chivu himself. Când am ajuns acasă, tot poveştile astea le-am citit mai întâi. Dar altele pot fi citite aici. Şi citiţi ce-a scris luciat despre bunici, bunicuţe, şi altele, că eu sunt tare leneşă.

Veste de final: se reia Lumea citeşte! De la Monica citire.

2 comments:

Anonymous said...

si mie mi-a placut foarte mult Gravura in mi minor :, ce pacat ca nu i s-a facut deloc publicitate de catre editura...

white noise said...

n-am stiut nimic despre cartea asta cand am luat-o, dar era la reduceri.
tare bine am facut ca am cumparat-o!
din pacate, in general, Humanitasu' nu prea face propaganda autorilor tineri pe care-i publica.