Tuesday, May 20, 2008

Siluete, reviste, diverse

Până mă apucă pe mine hărnicia să povestesc ce aş avea de povestit despre StudentFestul de anul ăsta, citiţi ce au scris deja Miruna Vlada şi Cătălina George. Din interior, sigur s-a văzut altfel. Eu chiar am avut senzaţia că a fost mai mult ca oricând un festival închis în sine, şi-a văzut de drum fără să ia oraşul cu el. La ora 4 un cititor obişnuit nu are cum să ajungă la o lansare de carte, decât cu mari eforturi. Iar despre locaţii nu vreau să zic nimic, nu se face. N-o să spun nimic nici despre absenţa cărţilor, mă aşteptam la aşa ceva. Ca dovadă, mi-am luat eu cartea mea de acasă. Aşa că am un exemplar foarte valoros, are şi autograf. O să povestesc eu despre toate astea, dar nu ştiu când.

Pentru că iar am ajuns la poeţi, spun cu bucurie că ideea celor de la ICR Varşovia a avut mare succes: adică românul s-a născut poet, dar şi polonezilor le place să se fotografieze, scrie presa că s-au fotografiat cu siluetele poeţilor români. Partea şi mai bună e că fiecare siluetă avea asupra ei fluturaşi cu poezii, despre care se spune că s-au cam epuizat; în total ar fi fost 2500. N-am găsit pe net toate pozele cu poeţi, doar vreo 3-4. Am ales-o pe cea cu Ileana Mălăncioiu; pe celelalte, din egoism, le ţin doar pentru mine.

Aş mai spune ceva în seara asta. Povestind despre oraşele de poezie, Răzvan Ţupa întreabă la final: ce aţi vrea să citiţi într-o revistă de poezie? Ştiu că nu pe mine m-a întrebat, dar eu totuşi vreau să zic vreo două vorbe. În primul rând, adică foarte în primul rând, pentru a fi citită, revista ar trebui să fie cumpărată de undeva, adică să nu fie doar la muzeu, că unii dintre noi ajung acolo cu intercity. Pe de altă parte, într-o revistă nouă ar trebui să semneze câţiva poeţi care înseamnă deja ceva. Nu mă aştept să fie doar poeţii care-mi plac mie, dar măcar din când în când să găsesc unul-doi. Nişte rubrici fixe n-ar strica. Iar numele noi sau mai puţin cunoscute să fie introduse treptat, eventual recomandate tot de poeţi. Aş avea şi propuneri mai concrete, dar ora-i târzie, mă opresc aici.

5 comments:

Anonymous said...

O problema: cartile de poezie nu se prea gasesc. Eu n-am gasit inca Papusarul dar o sa rezolv pana la urma. (locatie nu inseamna chirie ?)

sora_de_razboi said...

Pe blog am scris doar cum m-am simtit eu. Intr-adevar, ora 4 pentru o lansare e cam proasta. Nu am inteles daca cumva nu ti-a placut ca s-au intimplat mai multe lucruri la Carturesti. Pentru ca mie imi place libraria aia din Timisoara.
Cit despre festivalul care si-a vazut de drum fara sa ia orasul cu el ... nu am cum sa stiu asta. Eu am fost doar doua zile acolo si de fapt cufundata in contactul meu personal cu Timisoara.
O sa mai povestesc.

white noise said...

@turnavitu - e foarte greu sa gasesti carti de poezie, iar reviste e de-a dreptul imposibil. eu n-am vazut niciun numar din "verso" de ex.
incearca la bookfest, mai e un pic.
"locatie" si-a schimbat sensul, s-a votat, plina tara de orbi care nimeresc braila :-)

@sora_de_razboi- nu la carturesti ma gandeam ci la celelalte locuri, in care omul de rand nu se duce,desi-s locuri foarte faine.

mai astept povesti la tine pe blog!

Oana said...

unde as putea sa gasesc cartea de poezie a lui octavian Soviany Dilecta?ati vazut-o pe undeva?

white noise said...

@oana - cred ca mai e la Joc Secund [cartile de poezie sunt la ....turism], asta daca esti din Tm.
daca nu, vezi pe site:
http://www.cartearomaneasca.ro/colectii/poezie/dilecta.html