Friday, May 29, 2009

Revista presei

Zi rezervată revistelor:

Orizont, nr. 5 - de citit: un interviu cu Răzvan Mazilu, "duplexul" despre Revolutionary Road [carte/film]; Alexandru Budac scrie despre Celelalte poveşti de dragoste, de Lucian Dan Teodorovici, iar Tudor Creţu se întoarce un pic în timp, în 2004 şi se opreşte la Ziua de apoimâine a lui Adrian Bodnaru.

Cuvântul, nr. 5 - l-am luat pentru dosarul programatic al 2000- ismului, dar am mai găsit şi un articol scris de Daniela Luca despre poezia lui Dan Coman.

România literară, nr. 21 - nici nu mai ştiu de când n-am mai cumpărat revista asta, nici nu ştiu ce m-a făcut s-o cumpăr, poate articolul despre Oskar Pastior, anunţat pe prima pagină; sau mutra lui Muşina [i-au publicat nişte poezii în numărul ăsta]; am dat peste o cronică foarte faină a lui Cosmin Ciotloş, la cartea lui Claudiu Komartin, Un anotimp în Berceni; am o singură remarcă, nu prea cred că-i aşa: zicând ca alţii şi făcând ca el; înţeleg figura de stil, dar tot n-aş spune zicând ca alţii.

Observator cultural, nr. 218 - de citit suplimentul poetic Suedia-România: poeţi 3X3, şi desigur paginile despre colocviul de la Alba.

Ştire importantă: azi a început Street Delivery. Duminică, de la 5 pm, o să apară pe Mercy poezie şi portrete la minut. Vor fi acolo Dan Coman, Marin Mălaicu Hondrari, Răzvan Ţupa, Cristina Ispas, dar şi Moni Stănilă, Alex. Potcoavă şi Tudor Creţu.


Vorba 'ceea: be there or be square!

3 comments:

diddle said...

nu am ajuns astazi :( am vrut sa merg la alifantis, dar am stat inainte pe-o terasa si am inghetat de frig... sper sa fie vremea buna maine.

[nu-s in clar cu poezia aia personalizata. banuiesc ca e o idee faina, dar mie mi se pare... cumva. imi trece :)]

si merci ca ne tii la curent cu chestii interesante.

raluca said...

recent am descoperit un poet suedez care mi-a placut enorm (Tomas Tranströmer-tradus si in RO la Polirom), asa ca m-am grabit sa citesc suplimentul poetic Suedia-Romania a Observatorului Cultural. interesant de vazut si care sunt poetii romani care sunt receptati cel mai mult in spatiul european (pentru asta Linda Maria Baros e admirabila, tocmai mi-am luat revista Confluences poétiques nr.3 pentru antologia ei de poezie romana contemporana).
merci pentru revista presei:-)

white noise said...

@did- la concert nu s-a simtit frigul, era muuuuulta lume.
sa treci pe acolo, sa vezi cativa poeti adevarati. merita!

@raluca - am si eu o carte de la polirom una dintre cele 2 traduse.
daca ai rabdare sa cauti,vezi ca in obs.cult. a mai fost acum un an un supliment tot cu poeti suedezi, altii, foarte interesanti.

did, r - si cu placere :)