Tuesday, October 27, 2009

Listă

1. De citit un interviu cu Adela Greceanu. E din vară, dar acum a apărut.
2. Am răsfoit diverse dicţionare zilele astea, din acelea mai speciale, adică DGLR, Dicţionarul lui Zaciu şi altele. Blondă fiind, m-am uitat mult şi la poze. Unele poze se repetă, unele articole nu au şi poză [absenţele-s explicabile întotdeauna], uneori sunt mici portrete [păcat că nu-i trecut niciunde numele celui care le-a făcut]. De obicei în poze scriitorul se uită fix în aparat, imaginea pare uşor construită. Rar sunt instantanee, rar autorii zâmbesc, sau par a fi puşi pe şotii. Uneori sunt tineri, deşi au devenit cunoscuţi mai târziu. Ce să zic, mici cochetării!
3. Am reuşit în sfârşit să văd Slamdog Millionaire. La cinema n-am mai fost de ani de zile [nu-mi place să merg în Mall, mă duc uneori după vreo carte, dar nu stau acolo niciun minut în plus.]
4. Nu suport editorul nou de la blogspotu' ăsta.
5. Am început să citesc McHale, Ficţiunea postmodernistă. Nu-i o carte de răsfoit seara, la culcare, e din aceea care trebuie citită la birou, cu creionul în mână. Am rămas pe gânduri când am dat peste paragraful ăsta: "Dacă nu există niciun poet postmodernist adevărat cu excepţia lui Paul Celan, aşa cum mi-a sugerat odată cineva, atunci de ce să nu vorbim pur şi simplu despre poetica lui Paul Celan şi să eliminăm în totalitate acest termen postmodernism care ne distrage atenţia?"
Mi-am adus aminte că într-un interviu recent Herta Müller spunea că l-a citit pe Paul Celan simţindu-se profund vinovată faţă de el.
6. Nu-mi merge mintea deloc, încerc să uit şi să merg mai departe.
7. Nu mai plouă.