Saturday, November 21, 2009

Poemul de sâmbătă 33


Sâmbăta asta avem temă la pds, dată de Teodora. Sună cam aşa: Uite ce propun eu: poeţi despre… poeţi. Să vedem cum se văd ei pe ei. Dar nu la modul abstract, ca entităţi textuale, ci concret-biografic. Cu nume şi detalii dezvăluitoare. Sau… învăluitoare?!

Am avut de ales din vreo trei poezii [doar 3 pentru că am evitat cu bună ştiinţă cea mai nouă generaţie de poeţi].


George Bacovia

Sonet


E-o noapte udă, grea, te-neci afară,

Prin ceaţă - obosite, roşii, fără zare -

Ard, afumate, triste felinare,

Ca într-o crâşmă umedă, murdară.


Prin măhălăli mai neagră noaptea pare...

Şivoaie-n case triste inundară -

Ş-auzi tuşind o tuse-n sec, amară -

Prin ziduri vechi ce stau în dărâmare.


Ca Edgar Poe, mă reîntorc spre casă,

Ori ca Verlaine, topit de băutură -

Şi-n noaptea asta de nimic nu-mi pasă.


Apoi, cu paşi de-o nostimă măsură,

Prin întunerec bâjbâiesc prin casă,

Şi cad, recad, şi nu mai tac din gură.


2 comments:

Anonymous said...

Frumos, ca tot ce e clasic. Clasic şi insular precum Bacovia! Mă bucur că l-ai ales pentru pds!

white noise said...

@Teodora - eu tin foarte mult la Bacovia. nu l-am trecut pana acum la pds ca m-am gandit ca e destul de cunoscut :)
dar uite acum a fost cel mai bun moment