Monday, June 28, 2010

Poveşti din marele târg

Am văzut tot felul de comentarii legate de Bookfest. Trec şi eu aici varianta mea. Am ajuns miercuri, la 11 la Romexpo şi m-am mirat să văd că deja unii începuseră cumpărăturile. Cei care au fost mai rapizi au găsit cărţi foarte bune la doar 2 lei [Mircea Horia Simionescu: Redingota, Licitaţia; Tudor Ţopa, Punte], care au şi dispărut în 2 zile. Cei de la Paralela 45 au avut reducerile cele mai serioase şi atunci când a fost vorba de noutăţi [care încă n-au ajuns în librării, dar asta e altă poveste]. Se spune că ar fi scăzut vânzările cu 8% [sper că am reţinut bine cifra], comparativ cu anul trecut. O vină au şi editurile [nu doar sărăcia noastră] care [din diverse motive, printre care şi sărăcia lor] n-au luat târgul în serios, adică n-au avut noutăţi tentante şi nici de reduceri n-au auzit. Au mai fost şi probleme tehnice, adică vă rog frumos, când întreb: se poate plăti cu cardu'?, nu răspundeţi cu: e un bancomat afară, pentru că pur şi simplu NU e acelaşi lucru! Uite aşa am renunţat la vreo 2 cărţi apărute la Vremea [care mi s-au părut foooooaaaarte scumpe] şi de la Art [mi-am luat fără să clipesc doar Toni Morrison, Iubire şi mi-am luat ieri cartea aceea scrisă de Donald Morrison & Antoine Compagnon, dar mai vreau Baudelaire, Paradisurile artificiale].

Editurile de poezie n-au ajuns toate la târg, dar tot au fost mai multe lansări decât la Bookfestu' trecut [Andra Rotaru, Ofelia Prodan, Mihai Duţescu, Sorin Despot, Ioan Es Pop etc.] Dar n-am priceput de ce la Vinea cărţile unor poeţi tineri se vindeau cu 2o de lei la TNCP, apoi cu 25, pentru  a ajunge în final la 30.

Dezamăgirea cea mai mare: Curtea veche & Leda/Corint, pentru că undeva pe drumul dintre ele, sau pe alături s-a pierdut mult anunţata traducere  a unui nou roman de Roberto Bolano.

Regretul meu: am uitat de Esterhazy.

Ţara invitată: Spania [inevitabila poză cu oficialităţile, standul cu cărţile de poezie, personalităţi spaniole, şi tot în acelaşi pavilion Chile & Bolano]


autori români traduşi în Spania [de la interbelici la zi]

Am fost la destule lansări, despre unele am zis, despre altele o să zic. Sau mai bine nu zic, trec aici câteva înregistrări [dar au mai fost şi altele]:

Cornel Ungureanu şi Şantier 2, CR:



 Bianca Predoi şi Varanasi retur, Paralela 45:


Ion Bogdan Lefter despre Ariergarda:

şi o poză:
Radu Pavel Gheo, Noapte bună, copii, Polirom
Şi încă una:
Sorin Delaskela, Noaptea pisicilor lungi, Brumar

No comments: