Sunday, June 5, 2011

Bookfest 2011

Am fost totuşi la Bookfest. Şi dacă nu aş fi ştiut că în gară mă aşteaptă o prietenă foarte dragă, şi dacă nu ar fi fost încurajările ei nu cred că aş fi reuşit să ajung. M-am agăţat cu disperare şi de vocile celor de acasă şi am reuşit. Iar apoi, acolo [şi] alţi prieteni au avut grijă de mine. Prin târg am fost doar sâmbătă şi duminică. Am întâlnit prieteni, cunoscuţi, scriitori, cititori. Am dat şi peste vreo 2-3 timişoreni pe care îi văd doar acolo. Mulţumesc mult pentru toate vorbele bune, pentru zâmbete, încurajări, replici, cărţi. Au contat mai mult decât vă puteţi imagina. 
Din motive tehnice, m-am întors cu avionul [şi a fost bine, deşi a trebuit să ocolim o furtună]. Nu am luat de la târg cărţi de la Humanitas, Polirom, Cartea Românească. Le voi lua de aici. Lista de aşteptare nu e foarte lungă, sună cam aşa [deocamdată]:
Nicolae Manolescu, Teme, CR
Ion Manolescu, Benzile desenate şi canonul postmodern, CR
Mircea Cărtărescu, Zen. Jurnal, Humanitas

Nu am reuşit să dau de toate cărţile pe care aveam de gând să le cumpăr. Cei de la Limes nu au mai ajuns la Bookfest. După vreo 2 titluri am zis că mă întorc, dar n-am mai fost în stare. În fine, cam astea-s cărţile pe care le-am luat:




Roberto Bolano, Convorbiri telefonice[povestiri], Leda/Corint
Roberto Bolano, Anvers, Leda/Corint 
11 poeţi maghiari contemporani, Paralela 45
SGB, Torrent [superpoem], Herg Benet 
Mai am un sigur doors. Poezii patriotice. Ediţie îngrijită de Daniel Silvian Petre. Cu o prefaţă de Şerban Axinte, Blumenthal
Dana Banu, Cântecul samovarelor, Agol
Alex Leo Şerban, Alte camere, alte glasuri de ieri, Pandora M
Ofelia Prodan, Ulise şi jocul de şah, Charmides
Constantin Fântâneru, Călătoria lui Orfeu, Eikon
Cosmin Perţa, Fără titlu, Paralela 45

Petre Stoica, Arheologie blândă, Dacia XXI
Cele mai frumoase poeme din 2010. Selecţie de Claudiu Komartin şi Radu Vancu, Tracus Arte 
Maratonul de poezie şi jazz 2011, Tracus Arte 

Cinci. Mariana Marin, Romulus Bucur, Bogdan Ghiu, Ion Bogdan Lefter, Alexandru Muşina, Tracus Arte

5 comments:

capricornk13 said...

ah, sa-mi zici si mie cu e Torrent-ul te rog, am uitat complet de SGB si avea lansarea chiar sambata! bine, daca e la fal ca Superromanul cred ca n-am pierdut nimic, dar...

white noise said...

e un "amestec" de poezie şi proză, de asta am luat cartea.

Monica Tarţa said...

Îmi place mult ce ţi-ai luat! Eu am încercat anul ăsta să-mi iau doar ce nu puteam citi în original :)

alex moldovan said...

săr'mâna pentru informaţia legată de apariţiile Bolano. nu ştiam nimic! oare pe când 2666...?

white noise said...

@Monica Tarta - ideal ar fi sa citim in original tot ce apare pe lumea asta.

@alex moldovan - cu placere :)
vad ca s-a schimbat si editura, au aparut si alti traducatori, asa ca poate daca-s mai multi vor termina candva de tradus si acele romane cu muuuuuuulte pagini